بازاريابي آنلاين بازاريابي آنلاين .

بازاريابي آنلاين

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

آيا با فرآيندهاي ديجيتال ماركتينگ آشنايي داريد؟ آيا اطلاعاتي در مورد كاربرد و عملكرد آن داريد؟ در اين مقاله درباره اين موضوع صحبت مي كنيم و اطلاعات مهمي را با شما در ميان مي گذاريم. لطفا تا پايان مقاله با ما همراه باشيد. ديجيتال ماركتينگ در واقع همان بازاريابي ديجيتالي است كه با استفاده از تبليغات تلويزيوني، شبكه هاي اجتماعي، توليد محتوا و غيره، يك برند يا محصول را به صورت آفلاين و آنلاين تبليغ مي كند.

طراحي سايت در كرمان from here

برخي از شما ممكن است فكر كنيد كه بازاريابي ديجيتال به شبكه هاي اجتماعي يا وب سايت ها محدود مي شود. اما اصلا اينطور نيست. بازاريابي ديجيتال مفهوم گسترده اي دارد و فرصت هاي خوبي را براي صاحبان مشاغل و بازاريابان فراهم مي كند تا محصولات خود را بفروشند و برند خود را تبليغ كنند.

برخي از بازاريابان فرآيند بازاريابي ديجيتال را به يك قيف تشبيه مي كنند. آنها معتقدند كه بالاي قيف، كه پهن است، در واقع مرحله اي است كه مصرف كنندگان براي اولين بار برند بازارياب را از طريق وب سايت ها، تبليغات موتورهاي جستجو و غيره مشاهده مي كنند. وسط قيف جايي است كه كاربران پس از اطلاع از نام برند به سايت، شبكه اجتماعي و ... مراجعه مي كنند. به اين ترتيب از طريق ارتباط صميمي و مؤثر با مصرف كنندگان، تعدادي از آنها مشتري مي شوند و سپس از انتهاي قيف كه باريك است خارج مي شوند.

   آموزش فرآيندهاي ديجيتال ماركتينگ
روش هاي استفاده از بازاريابي ديجيتال متنوع است. شما مي توانيد با استفاده از يكي از روش هاي بازاريابي ديجيتال مانند سئو براي جذب مشتري، برند، شركت يا كسب و كار خود را تبليغ كنيد. استفاده از بازاريابي ديجيتال در جذب كاربران فوق العاده موثر است و امروزه اكثر افراد از اين روش استفاده مي كنند. يكي از موضوعات و رشته هاي شيرين و پرطرفدار در دانشگاه ها ديجيتال ماركتينگ است. بسياري از مراكز تحقيقاتي، موسسات و دانشگاه ها دوره هاي آموزشي ديجيتال ماركتينگ را برگزار مي كنند كه در پايان براي شركت كنندگان گواهي صادر مي شود.

ديجيتال ماركتينگ چيست؟
مفهوم ديجيتال ماركتينگ گسترده است و در واقع همه روش ها، كانال هاي بازاريابي را شامل مي شود و مي توان از آن براي تبليغ موثر خدمات يا محصولات خود در تلويزيون، رسانه، تلفن همراه و غيره استفاده كرد. فرآيندهاي بازاريابي ديجيتال از طريق كانال هاي ديجيتال انجام مي شود. به اين ترتيب بازاريابان مي توانند داده هاي زيادي را در كمپين هاي تبليغاتي بزرگ كنترل و تجزيه و تحليل كنند.

وظيفه متخصص بازاريابي ديجيتال
حال مي خواهيم وظايف بازارياب در فرآيندهاي بازاريابي ديجيتال را بگوييم. بسته به نوع كسب و كار، تدوين يك استراتژي مشخص، واضح و مرتبط يكي از وظايف يك مدير يا بازارياب ديجيتال ماركتينگ است. از ديگر وظايف يك مدير بازاريابي ديجيتال مي توان به تصميم گيري در مورد ترتيب تبليغات، تخصيص بودجه، انتخاب كانال هاي بازاريابي و نظارت بر نتايج اشاره كرد.

معمولاً تيم بازاريابي ديجيتال در يك شركت بزرگ متشكل از افرادي است كه به تبليغات ppc، متخصص سئو، مدير، بازاريابي محتوا، تبليغات رسانه هاي اجتماعي تسلط دارند. اما در اين بين مدير بايد تمام موارد ذكر شده را كنترل كند.

مقايسه بازاريابي اينترنتي با فرآيندهاي بازاريابي ديجيتال
بازاريابي اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ تفاوت هاي زيادي با هم دارند اما متاسفانه اكثر افراد فكر مي كنند اين دو روش تبليغاتي يكي هستند. همانطور كه در بالا ذكر شد، بازاريابي ديجيتال مفهوم گسترده اي دارد و بازاريابي اينترنتي تنها بخشي از بازاريابي ديجيتال است. تبليغات اينترنتي فقط به فضاي مجازي و اينترنتي محدود مي شود. اما ديجيتال ماركتينگ اصلا محدود نيست و شامل تمامي كانال ها و روش هاي بازاريابي مي شود. بازاريابي ايميلي، تبليغات موتورهاي جستجو، سئو و شبكه هاي اجتماعي از اجزاي اصلي بازاريابي اينترنتي هستند.

كانال هاي ديجيتال ماركتينگ
كانال هاي بازاريابي ديجيتال مختلفي وجود دارد كه به دو دسته آنلاين و آفلاين تقسيم مي شوند. تنها تفاوت اين دو دسته اين است كه كانال هاي بازاريابي ديجيتال آنلاين با اتصال به اينترنت كار مي كنند و دسته ديگر فرآيندهاي بازاريابي ديجيتال را به صورت آفلاين دنبال مي كنند.

كانال هاي ديجيتال ماركتينگ عبارتند از:

سئو
PPC
سايت اينترنتي
بازاريابي اس ام
بازاريابي موبايلي
بازاريابي محتوا
تغيير مسير
بازاريابي ايميلي
رسانه هاي اجتماعي، توليد و بازاريابي محتواي سايت، تبليغات PPT، راه اندازي وب سايت، بازاريابي ايميلي، بازاريابي ويدئويي، توليد پادكست و غيره. بخشي از كانال هاي بازاريابي ديجيتال آنلاين هستند. اگر هر يك از آنها را براي تبليغ برند يا كسب و كار خود انتخاب كنيد، در نهايت به يك پيوند تبديل مي شوند. هنگام انتخاب كانال هاي آنلاين، بايد سرعت اينترنت را بررسي كنيد، به خصوص براي تلفن هاي همراه.

از بهترين كانال هاي آفلاين براي فرآيندهاي ديجيتال ماركتينگ مي توان به مواردي مانند ارسال پيامك، تبليغات تلويزيوني، بازاريابي صوتي در راديو، طراحي بيلبورد ديجيتال اشاره كرد. گفتني است قبل از ظهور اينترنت از كانال هاي آفلاين استفاده مي شد.

استفاده از روش هاي آفلاين براي شركت هايي كه بودجه زيادي دارند و كسري اقتصادي ندارند بهتر و مناسب تر است.



برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۱:۵۴ توسط:ميترا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :